Δευτέρα 25 Απριλίου 2016

Συνέντευξη με τον Κωνσταντίνο Χαλιορή.






1. Πως έγινε η αρχή; Πως κόλλησες το «μικρόβιο» της πολιτικής;

Από τα πρώτα εφηβικά μου χρόνια ασχολήθηκα με τα κομματικά όργανα, κυρίως όμως με συλλόγους και φορείς, οι οποίοι μου δημιούργησαν την ανάγκη της αυτοπραγμάτωσης και όχι του αυτοσκοπού της ενασχόλησής μου με τα κοινά. Είμαι υπέρμαχος της άποψης ότι όλοι μαζί, ο καθένας από το δικό του μετερίζι, μπορούμε να βοηθήσουμε να αλλάξουν τα πράγματα. Δεν επέλεξα την εύκολη λύση της κριτικής από τον καναπέ. Επέλεξα να βγω μπροστά, να προσπαθήσω, να κριθώ και μαζί με άλλους, που έχουν τις ίδιες ιδέες με εμένα, να πιστέψουμε σε ένα καλύτερο αύριο και να εργαστούμε για αυτό.

2. Ισχύει ότι είχες συνεργαστεί με την Ντόρα Μπακογιάννη;

Η συνεργασία μου με την κα Μπακογιάννη, κυρίως σε θέματα οργανωτικά σε κάποιες περιοχές της περιφέρειας, ήταν για μένα ένα μεγάλο σχολείο που με βοήθησε να γνωρίσω επί της ουσίας την πολιτική. Η κα Μπακογιάννη, τολμώ να πω, ότι αποτελεί πολιτικό κεφάλαιο, τόσο για τη Νέα Δημοκρατία, όσο και την πολιτική ζωή του τόπου. Τη χαρακτηρίζει η πραγματική αγάπη για το πολιτικό της έργο, πάντα με αξιοπρέπεια λόγου, κινούμενη μέσα σε αυστηρά πλαίσια παραγωγής πολιτικού λόγου και θέσεων, που στην πορεία του χρόνου έχουν δικαιωθεί πλήρως. Θαυμάζω τη μαχητικότητα με την οποία πολιτεύεται και τον καθαρό πολιτικό λόγο που χρησιμοποιεί, τολμώντας να πει ακόμα και τη δύσκολη, πολλές φορές, αλήθεια. Είναι αξιοσημείωτη η επαφή της με τον κόσμο, αλλά και η γενναιοδωρία της με τους νέους. Την ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη της, που δε θα ξεχάσω ποτέ.

3.Γιατί στήριξες τότε τον Απόστολο Τζιτζικώστα και όχι Κυριάκο;   

Μία συνεργασία με ένα άνθρωπο σε οποιοδήποτε επίπεδο δε με δεσμεύει ες αεί προσωπικά. Επίσης η άρτια συνεργασία που έχω με την κα Καίτη Τζιτζικώστα, Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής της UNESCO, αλλά και η φιλική σχέση, που διατηρώ με τον Απόστολο Τζιτζικώστα με επηρέασαν θετικά για την υποστήριξη αυτής της υποψηφιότητας, κατά τις εσωκομματικές εκλογές για την ανάδειξη Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας. Η υποστήριξη, βέβαια έγινε σε πλαίσιο πολιτικού πολιτισμού, με γνώμονα τα πολιτικά κριτήρια και πάντα χωρίς ακρότητες. Φυσικά, εξέφρασα την προσωπική μου άποψη, σεβόμενος τη γνώμη των φίλων και στελεχών της παράταξης και αφήνοντας την τελική κρίση σε εκείνους.

4. Επαγγελματικά με τι ασχολείστε;

Από το 2000 η κύρια επαγγελματική μου ενασχόληση είναι μία προσωπική επιχείρηση, η οποία κατασκευάζει, και κυρίως εξάγει, μεταλλικά εξαρτήματα ακριβείας και πρώτη ύλη ψευδοκοσμημάτων. Οι σπουδές μου είναι συνυφασμένες με το αντικείμενο της δουλειάς μου και με την πολύτιμη εμπειρία του πατέρα μου, ο οποίος διατηρούσε, κατά το παρελθόν, μία σχετική επιχείρηση, κατάφερα να παρακάμψω τις δυσκολίες της οικονομικής κρίσης με κύριο όπλο την εξωστρέφεια και το υψηλό επίπεδο ποιότητας προϊόντων.
5. Πιστεύεις, πως κόντρα στο  νεαρό της ηλικίας σου, έχεις  πείρα σε θέσεις δημόσιας διοίκησης;

Πιστεύω αναφανδόν πως αυτό που μπορεί να μας βγάλει από το τέλμα, που όλοι μας βιώνουμε, είναι το μοντέλο της σύνθεσης δυνάμεων. Το μοντέλο, που κι εγώ ακολούθησα στην προσωπική μου επιχείρηση. Κατά το Νεύτωνα «Αν είδα μακριά είναι, γιατί στάθηκα σε ώμους γιγάντων». Η σύνθεση δυνάμεων και η εμπειρία των παλαιοτέρων σε συνδυασμό με τον νεανικό αυθορμητισμό, τη γνώση και την όρεξη για δημιουργία είναι τα συστατικά της επιτυχίας. Ποτέ μου δεν ισχυρίστηκα, πως γνωρίζω τα πάντα. Είμαι όμως εδώ, με διάθεση γνώσης και προσφοράς. Και πάντα καταθέτω τις δικές μου διακριτές ιδέες και προτάσεις.
6. Στην αρχή της πολιτικής σου σταδιοδρομίας, σε συνέντευξη σου στην ΩΤΦ είχες μια καλή κουβέντα για όλους. Ισχύει αυτό ακόμα και σήμερα 3 χρόνια μετά;
Είναι πολύ εύκολο να μπαίνουμε στη λογική να κρίνουμε ανθρώπους, οι οποίοι ασχολούνται με τα κοινά σε όλες τις βαθμίδες της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και στην κεντρική πολιτική σκηνή. Η προσωπική μου όμως ενασχόληση με τα κοινά με δίδαξε πως, πρέπει να ασκείται προσεκτική κριτική σε κάποιον για το έργο του, αναλογιζόμενος εκ πείρας τις δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει κατά τη διεκπεραίωσή του. Επομένως, με κύριο γνώμονα την αγάπη για τα κοινά κρίνω τους άλλους λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο μέσα στο οποίο δρουν.

Παράλληλα, θέλω να τονίσω με την ευκαιρία της ερώτησής σας την ανάγκη για πολιτικό πολιτισμό, που μάλλον φαίνεται να την έχουμε ξεχάσει. Όλοι διατυπώνουμε τις ιδέες και εκφράζουμε τον πολιτικό μας λόγο. Δεν είμαι εγώ εκείνος που θα κρίνει τη δημόσια δράση όσων κατά καιρούς διεκδικούν την ψήφο των εκλογέων. Κριτής της πορείας όλων είναι ο κόσμος, κριτής αυστηρός και αδέκαστος.

7. Πως κρίνεις το έργο του Βουλευτή Φωκίδας; 

Για μένα τα προβλήματα δεν έχουν χρώματα. Το μόνο που χρειάζεται είναι λύσεις στα προβλήματα που βιώνουμε όλοι μας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Παρακολουθώ στενά την πορεία των προβλημάτων στο νομό μας και έχω δηλώσει «παρών», όπου μπορώ να φανώ χρήσιμος. Επίσης, όσα πράγματα θεωρώ, ότι από πολιτικής άποψης δεν γίνονται σωστά, είμαι εδώ για να τα κρίνω, αλλά και για να προτείνω εναλλακτικές λύσεις. Η εποχή, που η κριτική γινόταν μόνο και μόνο για να ασκείται κριτική, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Βρισκόμαστε πλέον στην εποχή που η πολιτική πρέπει να ασκείται με στοιχεία και συγκεκριμένες υλοποιήσιμες ρεαλιστικές προτάσεις. 
Ένα από τα διαθέσιμα εργαλεία που έχουν οι Βουλευτές στη διάθεση τους για την άσκηση κοινοβουλευτικού έλεγχου είναι οι ερωτήσεις. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στα άρθρα 126-128Β του ΚτΒ «Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις». 
Έτσι, στο πλαίσιο διαφάνειας άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου, καθώς όλες οι παρεμβάσεις των Βουλευτών αναρτούνται στην ιστοσελίδα της Βουλής, ο καθένας είναι ικανός να αξιολογήσει το έργο του Βουλευτή Φωκίδας, Ηλία Κωστοπαναγιώτου. 

Από εκεί και πέρα, θέλω να πω τούτο μόνο. Γνωρίζω καλά τον Ηλία Κωστοπαναγιώτου. Μας συνδέει φιλία και γνήσια αλληλοεκτίμηση. Οφείλω, επίσης, να προσθέσω, ότι αναγνωρίζω την αγάπη του και τη διάθεση προσφοράς στον τόπο. Φοβάμαι, όμως, ότι κι ο ίδιος είναι εγκλωβισμένος από το αναχρονιστικό κι αναποτελεσματικό πλαίσιο άσκησης πολιτικής κι "εφαρμοσμένης" ιδεολογίας, που διαποτίζει το κόμμα του και το οποίο ήδη με νομοτελειακή ακρίβεια οδηγεί στην αποτυχία. Και σε πανελλαδικό επίπεδο και σε τοπικό. Όσο κι αν οι καλές προθέσεις είναι αξιοσημείωτες!
8. Είναι φανερό, πως έχεις καλές σχέσεις με τον Δήμαρχο Δελφών και δείχνει να σε εμπιστεύεται. Θα κατέβαινες ποτέ για Δημοτικός Σύμβουλος, μέλλον Αντιδήμαρχος, αν στο ζητούσε;

Η αλήθεια είναι ότι οι σχέσεις μου με το Δήμαρχο Δελφών, Θανάση Παναγιωτόπουλο, είναι άριστες, όπως ακριβώς θεωρώ, ότι θα έρεπε να είναι και οι σχέσεις όλων όσων ασχολούνται με τα κοινά και αυτό για το καλό του νομού και των κατοίκων του. Και από την πλευρά μου θα ήταν άριστες με όποιον κι αν ήταν στη θέση του κ. Παναγιωτόπουλου. Έχω δηλώσει εθελοντής τόσο στο Δήμαρχο Δελφών, όσο και στο Δήμαρχο Δωρίδας και βρίσκομαι εδώ για καθετί στο οποίο θα μπορούσα να βοηθήσω και να συνεισφέρω. Η ενασχόλησή μου με τα κοινά γίνεται δημόσια. Ο κόσμος είναι ο τελικός κριτής και αυτός θα ορίσει από πού και αν μπορώ ή όχι, να φανώ χρήσιμος. Για μένα τα προβλήματα χωρίζονται σε μικρά ή μεγάλα, δε χωρίζονται σε προβλήματα, που αφορούν την αυτοδιοίκηση ή την κεντρική πολιτική, των οποίων άλλωστε η συνεργασία είναι επιβεβλημένη. Για μένα, είναι προβλήματα που χρειάζονται λύση και οφείλουμε όλοι μαζί να είμαστε παρόντες.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θεωρώ, ότι η περιοχή διαθέτει το έμψυχο δυναμικό για να αντλήσει ικανούς δημοτικούς συμβούλους κάθε υποψήφιος Δήμαρχος.

9. Θα δεχόσουν να μπεις υποψήφιος για την Περιφέρεια;

Όπως ανέφερα και παραπάνω, δηλώνω «παρών». Οι θέσεις και τα αξιώματα δεν είναι ο αυτοσκοπός, αλλά το μέσο ανάδειξης των προβλημάτων. Η Περιφέρεια είναι ένας από τους δύο πυλώνες άσκησης πολιτικής στην Τοπική Αυτοδιοίκηση κι ενδιαφέρει κάθε έναν που έχει την πρόθεση της ενασχόλησης και της προσφοράς στον τόπο. Ο άνθρωπος, ο πολίτης, τα προβλήματα κι οι αγωνίες του δε χωρίζονται σε "βαθμούς" αυτοδιοίκησης και προνομιακά πεδία ενδιαφέροντος κι ενασχόλησης.

10. Πώς κρίνεις το έργο της Περιφέρειας; 

Η αλήθεια είναι πως διαφαίνεται μια έντονη κινητικότητα, εξέλιξη, αλλά και πρόοδος σε πολλά επίπεδα. Πιστεύω, ότι η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, με τον Κώστα Μπακογιάννη να κρατάει τα ηνία, έχει βρει το βηματισμό της και με την καλή συνεργασία όλων συνεχίζουμε προς τη σωστή κατεύθυνση για την επίλυση των προβλημάτων, που μας περιβάλλουν. Πιστεύω ακράδαντα, ότι τα καλύτερα είναι μπροστά μας για τη Στερεά, ενώ και η παρουσία Μπακογιάννη στο πηδάλιο αποτελεί μια αδιάψευστη απόδειξη ότι οι νέοι άνθρωποι στην πρώτη γραμμή μπορούν κι έχουν να δώσουν πολλά.

11. Γιατί είσαι εσύ τότε καλύτερος από αυτούς, για ποιο λόγο να σε ψηφίσει κάποιος;

Ένας αξιοπρεπής άνθρωπος δε μιλάει ο ίδιος για τον εαυτό του. Εγώ καταθέτω το δικό μου πολιτικό λόγο, τις όποιες ικανότητες αν διαθέτω κι επιχειρώ, στο μέτρο που μου αναλογεί, να συνεισφέρω στο να κάνει αυτός ο τόπος ένα γενναίο βήμα μπρος. Το γιατί να με επιλέξει ο ψηφοφόρος θα πρέπει να το πει ο ψηφοφόρος. Εγώ θα επανέλθω επί του θέματος, όταν θα ξαναέχουμε εκλογές (γέλια...)

12. Σαν Βουλευτής ποιες θα ήταν οι 100 πρώτες ημέρες σου;

Η παρουσία κάποιου σε ένα δημόσιο αξίωμα, ο βίος κι η πολιτεία του σε αυτό, έχει ήδη αρχίσει να προδιαγράφεται πριν εκλεγεί σε αυτό κι αναλάβει καθήκοντα. Η διαπίστωση αυτή οφείλει να λαμβάνεται πάντα υπ όψιν από τη συνείδηση των εκλογέων, πιστεύω, χωρίς να θέλω να γίνω σε καμία περίπτωση "διδακτικός" και καθοδηγητικός. Από εκεί και πέρα, θεωρώ βασική αρχή τη διάθεση συνεργασίας. Όταν καλούμαστε να εργαστούμε από τιμητικές θέσεις, όπως είναι το αξίωμα του Βουλευτή, ο γνώμονας των κινήσεων μας είναι το καλό του τόπου και των πολιτών, πέρα από συμφέροντα, προσωπικές φιλοδοξίες και χρώματα. 

Απαιτείται σωστή πολύπλευρη ενημέρωση για τα τρέχοντα και σοβαρά θέματα της περιοχής, αξιολογώντας τα και ιεραρχώντας τα. Η επαφή με τους φορείς και τα επιμελητήρια της περιοχής είναι απαραίτητη, όπως και η προσωπική επαφή με τους πολίτες της περιοχής, καθώς είναι οι άνθρωποι, που βιώνουν τα προβλήματα και έχουν πλήρη και σαφή εικόνα της κατάστασης. Μέσα από το διάλογο, που οφείλουμε να είναι ουσιαστικός, εποικοδομητικός και όχι φαινομενικός, αφουγκραζόμαστε την κοινωνία και συζητάμε για τις ενδεχόμενες, αλλά και τις εφικτές λύσεις. 

Όταν το βουλευτικό έργο συνδυάζεται με τη συμβολή των Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών, τότε οι πιθανότητες επίλυσης προβλημάτων αυξάνονται. Στο σημείο αυτό δεν μπορώ να μην αναφερθώ στον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος μέσα από την πολιτική του πορεία, έχει αναδείξει ένα νέο ήθος στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται την πολιτική, ο οποίος σας καταθέτω ότι με βρίσκει απολύτως σύμφωνο. Ο λόγος του είναι πάντα τεκμηριωμένος με στοιχεία και κοστολογημένες λύσεις και οι κινήσεις του χαρακτηρίζονται από απόλυτη συνέπεια. Τα ευχολόγια και η παροχολογία είναι ένα κομμάτι του παρελθόντος, που δυστυχώς σήμερα η Ελλάδα πληρώνει ακριβά. Ας γίνουμε, λοιπόν μιμητές του τρόπου που πολιτεύεται ο νέος Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, ας κάνει ο καθένας την αυτοκριτική του και ας κοιτάξουμε τον κόσμο στα μάτια.

13. Η φαινομενική και ουσιαστική άσχημη σχέση Βουλευτή – Δημάρχου πιστεύεις πως έχει ζημιώσει τον Δήμο Δελφών;

Όπως ανέφερα και παραπάνω, δίνω μεγάλη σημασία στην συνεργασία τόσο μεταξύ των θεσμών, όσο των ανθρώπων. Σαφώς και σε ένα πλαίσιο καλών προθέσεων και εκτίμησης, οι θετικές ενέργειες που μπορούν να προκύψουν είναι περισσότερες. Αν θέλετε τη γνώμη μου, δεν υπάρχουν επιλογές. Παραμερίζουμε τις προσωπικές αξιώσεις και κοιτάμε τον κόσμο και τα προβλήματα κατάματα.

14. Ο Παπαθανασίου  γιατί ήταν στο τελευταίο ψηφοδέλτιο της ΝΔ, δεν είχε καλές σχέσεις με την Ασπασία, πίστευε πραγματικά κανείς πως θα την στήριζε σε εκλογές με λίστα ;

Μέχρι σήμερα έχω διατηρήσει μια συγκεκριμένη θέση. Δεν σχολίασα ποτέ επιλογές συνυποψηφίων μου. Μπορώ, ωστόσο να μιλήσω για τη δική μου τακτική. Στις τελευταίες εκλογές, οι οποίες διενεργήθηκαν με λίστα, εργάστηκα αφοσιωμένα, γύρισα όλο το νομό μας, μίλησα ενωτικά, καθώς έπρεπε όλοι να συστρατευθούμε πίσω από τη Νέα Δημοκρατία και κατέθεσα προτάσεις, πιστεύοντας, ότι αυτό πρέπει να κάνω για την παράταξή μου και για τον τόπο μου. Η συμμετοχή ή όχι κάποιων στο ψηφοδέλτιο δεν ήταν δική μου αρμοδιότητα και δεν θα ήταν δόκιμο να σχολιάσω αποφάσεις άλλων. Τα ονόματα που κατάρτισαν το ψηφοδέλτιο ήταν αποκλειστική επιλογή του Προέδρου του κόμματος και με απόλυτο σεβασμό οφείλαμε να στηρίξουμε. Όπως, επίσης, οφείλαμε να προτάξουμε το καλό της Νέας Δημοκρατίας και να παραμερίσουμε τις προσωπικές μας αντιδικίες.

15. Σταμάτησες να βγάζεις selfi, υπάρχει κάποιος λόγος  ;

Είμαι γεννημένος το 1979, είμαι 37 χρονών και ζω την εποχή μου. Ζω στην εποχή της πληροφορίας και των social media, προσπαθώντας όμως να μην αλλοτριωθώ ως προσωπικότητα σε συνάρτηση με την πολιτική μου ενασχόληση. Θεωρώ, ότι ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή μας πρέπει να είναι ελεγχόμενος, προστατεύοντας την ιδιωτική μας ζωή, ακολουθώντας όμως και την εποχή μας. Είμαι αυθεντικός, κινούμαι και εκφράζομαι, όπως στην καθημερινότητά μου. Γυρνώντας το νομό συναντώ όμορφες εικόνες, όμορφα τοπία και όμορφους ανθρώπους. Αυτά τα στιγμιότυπα και αποτυπώνω στις φωτογραφίες μου και μοιράζομαι με τους φίλους μου.

4 σχόλια:

τεχνοκράχτης είπε...

μιλάμε για Παπαμιμίκο και βάλε !!! πόσα καμένα εγκεφαλικά κύτταρα να έχει ένας ζωντανός οργανισμός ?

Ανώνυμος είπε...

ΟΛΟ ΛΕΖΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΡΕΧΑΜΕΝΟ ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΜΕΓΑΛΕ !!!
ΑΛΗΘΕΙΑ, ΠΟΤΕ ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ ΕΣΥ ???
ΘΥΜΑΣΑΙ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΗ ΤΟΝ ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ ?
ΤΟΥ ΕΙΧΑΝΕ ΚΟΨΕΙ ΜΙΣΘΟ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΤΟΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥΣ. ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΙΧΑΝΕ ΔΩΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ !!!

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙΣ ΓΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΤΟ ΛΙΔΔΟΡΙΚΙ, ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΟΣΑ ΑΠΙΔΙΑ ΕΧΕΙ Ο ΣΑΚΟΣ ????

Ανώνυμος είπε...

Είναι λυπηρό να προσπαθούμε να πάρουμε μία ανάσα μέσα απο κάποιον νέο κ αυθαρτο πολιτικό κ τον κραζουμε χωρίς να δούμε το έργο του!Όσον αφορά την ερώτηση για την υποψηφιότητα ως δημοτικός σύμβουλος.. Εγω θα τον ρωτούσα για υποψηφιότητα ως δήμαρχος είτε δελφων είτε δωριδας..καλό θα ήταν να παψουμε να ζούμε με τα φαντάσματά των αποτυχημένων και να αφήσουμε κάποιους ανθρώπους που νοιάζονται για τη φωκιδας μας να την κάνουν υπέροχη για το μέλλον των παιδιών μας!! Ας ανοιξουμε τα μυαλά μας κ όλα θα γίνουν..