Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021

Ψήγματα Ιστορίας-Ανταρσία πληρώματος πλοίου στο λιμάνι της Ιτέας

Αναδημοσίευση (Αρχική 23/8/2014)




Το πλοίο Guichen (http://en.wikipedia.org/wiki/French_cruiser_Guichen)  υπό τον Charles Tillon 


''Κατά την διάρκεια του ίδιου μηνός Ιουνίου (1919) , έγινε ανταρσία στο κρουαζερόπλοιο Guichen . Το πλοίο αυτό χρησιμοποιείτο για μεταφορά στρατευμάτων προς Ανατολάς , κάνοντας ταξίδια μεταξύ του Ιταλικού λιμανιού του Taranto και του Ελληνικού λιμανιού της Ιτέας.


Η είδηση ότι γίνονταν ανταρσίες σε πλοία που έπλεαν στην Μαύρη Θάλασσα , υπήρξε αποκάλυψη για το πλήρωμα του πλοίου : « Α αυτός είναι ο λόγος της μεταφοράς των στρατευμάτων ! Για πόλεμο ενάντια στην Ρωσική Επανάσταση !»


Για να καθησυχάσει το πλήρωμα , ο αξιωματικός υπηρεσίας , που είχε κλασσική παιδεία , έστειλε το πλήρωμα να επισκεφθεί τα «ερείπια των Δελφών» . Ο αξιωματικός με την αριστοκρατική καταγωγή , υπεύθυνος για την συνοδεία των ναυτών συσχέτισε την πολιτική με την αρχαιολογία . Έκανε σύγκριση των ερειπίων του ιερού του Απόλλωνος «που κατέστρεψαν οι βάρβαροι» με τα «δεινά» που συσσώρευσαν οι Μπολσεβίκοι στην Ρωσία. Αυτή η υπερβολή είχε σαν αφορμή να κατέβουν οι ναύτες τις πλαγιές του Παρνασσού τραγουδώντας την διεθνή (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97_%CE%94%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE%CF%82)

Από μέρους του πληρώματος , ανατέθηκε στον πρώτο μηχανικό του πλοίου Charles Tillon ( μετέπειτα στέλεχος του Γαλλικού Κομουνιστικού Κόμματος και υπουργός σε μεταπολεμικές κυβερνήσεις της Γαλλίας) , η κατάρτιση μιας αναφοράς  προς τον υπεύθυνο της αποστολής που απαιτούσε την επιστροφή του πλοίου στην Γαλλία το συντομότερο δυνατόν.

Η επιστολή-αναφορά δόθηκε στον αρχηγό της αποστολής στο λιμάνι της Ιτέας. Η μη αποδοχή αυτής της συλλογικής διαμαρτυρίας των ναυτών είχε σαν αποτέλεσμα την εγκατάλειψη κάθε εργασίας επί του πλοίου.''





Το ανωτέρω προέκυψε από  Ελεύθερη μετάφραση του κειμένου :


The Guichen with Charles Tillon:[4] During the same month of June, there was also a mutiny on the light cruiser Guichen. This was used for troop transports to the East, shuttling between the Italian port of Taranto and the Greek port of Itea.
When those on board heard the news of the mutinies in the Black Sea, it was a revelation for the sailors: `So that's why we're transporting the troops! It's a war against the Russian Revolution!'
To calm them down, the officer in command, who knew his classics, sent the crew to visit the ruins of Delphi. The aristocratic officer in charge of accompanying the sailors mixed politics with archaeology. He compared the ruins of the Sanctuary of Apollo, `destroyed by the Barbarians', to those which had piled up in Russia under Bolshevik rule. It was too much. On their return, the sailors came down the slopes of Mount Parnassus singing the Internationale.
The leading seaman engineer Charles Tillon was given the job of drawing up a petition to the officer in command in the name of the crew. It demanded the return of the Guichen to France as rapidly as possible. The letter was delivered at the harbour of Itea. Since the commanding officer refused to accept collective claims, the sailors responded by abandoning all work.





πηγή άρθρου : https://libcom.org/history/black-sea-revolt-tico-jossifort

Δεν υπάρχουν σχόλια: